I Základní ustanovení
AGURA s.r.o, IČ 63677407, DIČ CZ63677407, se sídlem Sezimova 392/3, 140 00 Praha 4, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 37238 jako prodávající (dále jen „AGURA s.r.o.“ nebo „prodávající“) a na straně druhé je kupující (dále jen „Kupující“).
Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“). Součást VOP jsou sdělení obsažené ve článcích - Způsoby dopravy, Reklamační řád a Podmínky ochrany osobních údajů- viz http://www.joma-sport.cz/index.php/gdpr. Kupující výslovně souhlasí s VOP, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
II Smlouva
1 Uzavření smlouvy
V souladu s ustanovením § 1811 odst. 2 písm. a) z. č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, v platném znění (dále jen „OZ“) uvádí, že směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, sdělí podnikatel spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, svojí totožnost, popř. telefonní číslo nebo adresu pro doručení elektronické pošty nebo jiný kontaktní údaj.
§ 1828Zvláštní ustanovení o závazcích ze smluv uzavíraných mimo obchodní prostory(1)Sjednává-li se smlouva mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání, sdělí podnikatel spotřebiteli písemně údaje uvedené v § 1811 odst. 2 a § 1820 odst. 1; v jiné textové podobě jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil.(2)Za smlouvu uzavřenou mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání se považuje také smlouva uzavřenáa)v prostoru obvyklém pro podnikatelovo podnikání, pokud k jejímu uzavření došlo bezprostředně poté, co podnikatel oslovil spotřebitele mimo tyto prostory, ab)během zájezdu organizovaného podnikatelem za účelem propagace a prodeje zboží či poskytování služeb.
§ 1838Neobjednané plněníDodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Společná ustanovení§ 1839
2 Odstoupení od kupní smlouvy
Odstoupení od smlouvy v případě doručení zboží kurýrní službou.Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 pracovních dnů od převzetí zboží v případě, že zboží objednal jinak než osobně a bylo mu doručeno libovolnou přepravní službou. Rozhodne-li se kupující pro odstoupení v této lhůtě, je kupující povinen splnit následující podmínky:
1. Uvědomit prodávajícího o rozhodnutí odstoupit od smlouvy formou dopisu či e-mailu s náležitostmi:
Jasná formulace kupujícího s žádostí odstoupení od smlouvy ( např. Odstupuji tímto od kupní smlouvy.) udání data nákupu, čísla paragonu, datum a podpis kupujícího.
2. Dodat zboží, jež je předmětem odstoupení od kupní smlouvy prostřednictvím jakékoliv doručovací služby na adresu AGURA s.r.o., Sezimova 3, 140 00 Praha 4, spolu s kopií vyjádření o odstoupení od kupní smlouvy.
Požadavky na vrácení zboží:Zboží musí být kompletní a s kopií dokladu o koupi.
Při dodržení uvedených podmínek má kupující nárok na vrácení finančních prostředků odpovídajících vrácenému zboží a to ve lhůtě 14 dnů od obdržení zboží kupujícím. Tyto peněžní prostředky jsou poukázány kupujícímu na jeho účet nebo uvedenou adresu poštovní poukázkou (v tomto ppřípadě platí poštovné kupující). V případě nesplnnění uvedených podmínek není možné vyhovět žádosti kupujícího o odstoupení od kupní smlouvy a zboží bude vráceno zpět kupujícímu.
Ceník manipulačních poplatků:při objednávce do 2.000,- Kč účtujeme poštovné a balné 100,- Kč.při objednávce nad 2.000,- Kč neúčtujeme poštovné ani balné.
Reklamace vyřizujeme dle platného reklamačního řádu (viz. níže).
IV Reklamační řád
Reklamační řád je nedílnou součástí VOP prodávajícího AGURA s.r.o., IČ 63677407, DIČ CZ63677407, se sídlem Sezimova 392/3, 140 00 Praha 4, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 37238 jako prodávající (dále jen „prodávající“ či „Agura s.r.o.“), a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného od Agury.
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a VOP ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout Aguře potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.
1 Právní předpis
Dle § 13 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je prodávající povinen řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění („reklamace“), spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit. Při prodeji nebo poskytování služeb mimo ohlášenou provozovnu je prodávající povinen k těmto informacím písemnou formou poskytnout spotřebiteli zejména název nebo jméno a adresu prodávajícího, kde lze i po ukončení takového prodeje nebo poskytování služeb reklamaci uplatnit.
2 Vyřízení reklamace
Reklamaci včetně odstranění vady AGURA s.r.o. vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí této lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Tato lhůta není závazná ke kupujícímu-podnikateli, kdy o reklamace bude rozhodnuto nejpozději do 40 dnů ode dne uplatnění reklamace.
AGURA s.r.o. vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to emailem bezprostředně po přijetí reklamace (v případě osobního uplatnění je předáno ihned); dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
Kupující má právo na úhradu nutných nákladů (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady (doporučujeme požádat nejdéle do 30 dnů po vyřízení reklamace – zákonná lhůta tím není dotčena) a byly vynaloženy skutečně a účelně. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má kupující také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.
Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, záruční doba se prodlužuje o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy doby, kdy byl kupující povinen věc převzít. O vyřízení je zákazník informován e-mailem, který uvedl již při nákupu.
Po vyřízení reklamace AGURA s.r.o. upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.
V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy měla být reklamace provedena, a byla-li provedena později, do jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení (tj. zpravidla do 60 dnů od data podání reklamace) je AGURA s.r.o. oprávněn účtovat při výdeji reklamace částku za uskladnění.
Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace a musí prokázat svoji totožnost OP nebo platným cestovním pasem.
3 Spotřební materiál
Je-li obsahem balení či předmětem koupě spotřební materiál bývá jeho obvyklá životnost 6 měsíců, není-li výslovně uvedeno jinak.
Právo kupujícího reklamovat zboží v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno. Kupující však musí přihlížet k výše uvedené skutečnosti, neboť záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci a nelze ji tak zaměňovat se životností výrobku. Životnost zboží představuje náchylnost k opotřebení způsobené obvyklým užíváním. Pokud zboží používáte (nikoliv vlastníte) déle než je obvyklá životnost, je pravděpodobné, že vzniknuvší vada je důsledkem běžného opotřebení, avšak není vyloučeno, že se skutečně jedná o záruční vadu. AGURA s.r.o. vždy v odůvodnění případného zamítnutí reklamace uvede, zda se jednalo o vadu způsobenou obvyklým opotřebením.